Inicjatywa Rozwoju Komunikacji Lotniczej w Regionie Kieleckim

 

Fot. Archiwum redakcji. Samolot linii Via

Adam Fularz, zaangażowany obywatel i miłośnik lotnictwa, wystosował petycję do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego (UMWŚ), zwracając uwagę na brak portu lotniczego w Kielcach i przedstawiając swoje wizje na rozwój lokalnej infrastruktury lotniczej. Fularz sugeruje kilka pomysłów na zwiększenie dostępności lotniczej dla regionu, w tym modernizację istniejącego lotniska sportowego w Masłowie.

Fularz zauważa, że lotnisko w Masłowie, zbudowane w 1937 roku, mogłoby zostać przekształcone w port przyjmujący samoloty pasażerskie krótkiego startu i lądowania (STOL), jeśli jego pas startowy zostałby odpowiednio wydłużony. Po niedawnej rozbudowie, lotnisko ma teraz pas o długości 1155 metrów, co umożliwia obsługę rejsów biznesowych samolotami klasy STOL, choć obecnie nie są one jeszcze prowadzone.

W swojej petycji Fularz apeluje o uruchomienie lotów krajowych i międzynarodowych z Masłowa, wskazując na potrzebę przetargu dla linii lotniczych, by rozpocząć obsługę takich rejsów, wspieranych prawem o subwencjonowaniu regionalnych połączeń lotniczych. Propozycje docelowych kierunków obejmują miasta polskie takie jak Gdańsk, Wrocław, Rzeszów i Poznań oraz destynacje międzynarodowe, jak Berlin czy Frankfurt nad Menem (w czasie targów, imprez targowych w Kielcach).

Ponadto Fularz podkreśla, że koszty i zyski związane z budową nowego portu lotniczego pod Kielcami należy dokładnie przeanalizować, sugerując, że współpraca z istniejącym lotniskiem w Radomiu mogłaby być bardziej opłacalnym i szybszym rozwiązaniem. Zaproponował stworzenie połączenia kolejowego z Kielc do terminala w Radomiu, które byłoby tańsze i szybsze w realizacji niż budowa nowego portu.

Fularz zwraca się z prośbą o uwzględnienie opinii niezależnych ekspertów w decyzji o najlepszym sposobie rozwijania komunikacji lotniczej dla Kielc, podkreślając otwartość na różne opcje i konieczność dokładnej analizy ekonomicznej i finansowej przedsięwzięć. Ta inicjatywa stawia ważne pytania o przyszłość transportu w regionie, proponując zarazem konstruktywne rozwiązania dla poprawy dostępności i rozwoju gospodarczego.

opr. Szi dla Kielecka.pl

Komentarze

Popularne posty