Wniosek do UTK w sprawie udostępnienia linii kolei towarowej dla przywrócenia przewozów pasażerów
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Subject: Wniosek do UTK w sprawie udostępnienia linii kolei towarowej dla przywrócenia przewozów pasażerów
Rozdział 6
Udostępnianie infrastruktury kolejowej i opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej
Art. 36.
Przepisów art. 29-35 nie stosuje się do infrastruktury kolejowej:
1) przeznaczonej wyłącznie do przewozów osób wykonywanych przez przewoźnika
kolejowego, który równocześnie zarządza tą infrastrukturą bez
udostępniania jej innym przewoźnikom;
2) przeznaczonej do użytku właściciela w celu wykonywania przewozów rzeczy
wyłącznie dla jego własnych potrzeb;
3) obejmującej linie kolejowe o szerokości torów innej niż 1435 mm.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego jest zobowiązany do działania w ramach obowiązujących przepisów.
Powyższe nie wyklucza możliwości ewentualnej współpracy z LHS na podstawie odrębnych porozumień.
Należy jednak podkreślić, że linie szerokotorowe zarządzane są również przez PKP PLK (wschodnie, przygraniczne tereny). Zasady ich udostępniania określone są w Regulaminie tego Zarządcy.
chodzi o możliwość wykorzystania torowisk kolei LHS do połączeń regionalnych (przedłużenie oferty kolei podmiejskiej w relacji do Krakowa z Chmielnika i Staszowa p. Sędziszów) i do zastąpienia poł. lotniczego Katowice - Lwów- poł. kolejowym bezpośrednim (powstałby dworzec Katowice International jako końcówka linii LHS) z uwagi na to że dystans Katowice- Lwów to tylko 350 km.
Niemożliwe jest prawnie prowadzenie połączeń Katowice- Lwów czy poc. regionalnych w relacji Kraków- Sędziszów- wjazd na linię LHS- Chmielnik- Staszów.
Hiszpańska firma Talgo produkuje składy które zmieniają rozstaw osi. Od lat opisuję możliwość wykorzystania pociągów typu Talgo ze zmiennymi wózkami do wprowadzenia połączeń w relacjach prowadzących linią LHS. W Hiszpanii dziennie 500 razy zmienia się rozstaw wózków.
por. stacje zmiany rozstawu osi- w Hiszpanii. cc wikimedia
Nowe połączenie wykorzystywałoby składy Talgo ze zmiennym rozstawem osi, by móc oferować bezpośrednie codzienne połączenia Staszów- Chmielnik- Kraków. Co KI sądzi o tego typu propozycji? Czy istnieje możl. wykorzystania majątku linii nr 65 - szerokotorowej- do przewozów regionalnych? Ten fragment linii jest zarządzany przez monopol który może nie być chętny do udostępnienia torowisk innym przewoźnikom.
Odpowiedź monopolisty
Dotyczy pytania o przewozy |
Hałasa Agnieszka <Agnieszka.Halasa na serw. pkp-lhs.pl> | 27 listopada 2019 09:37 | |
Do: "adam.fularz@wieczorna.pl" <adam.fularz@wieczorna.pl> | ||
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Komentarze
Prześlij komentarz