aktualności Muzeum Narodowego w Kielcach


Redakcja otrzymała:

Szanowni Państwo

Przesyłam aktualności Muzeum Narodowego w Kielcach .

Z poważaniem

Urszula Kinder


7 kwietnia 2019, godz. 12, NIEDZIELA W MUZEUM: Droga krzyżowa w Jerozolimie i w sztuce ludowej, Muzeum Dialogu Kultur 

Sceny pasyjne, to jedne z popularniejszych tematów w sztuce ludowej. W trakcie spotkania poznany historię Drogi Krzyżowej w Jerozolimie i w Polsce. Zwiedzając stałą wystawę Od sacrum do profanum zobaczymy pełne ekspresji sceny pasyjne przedstawione w rzeźbie i w malarstwie.

Spotkanie wzbogacone o prezentację multimedialną poprowadzi Anna Latos-Paryska, kierownik Działu Sztuki Ludowej. 

Wstęp wolny

 

9 kwietnia 2019, wernisaż wystawy American Dream. Pierwsza wielka podróż Henryka Sienkiewicza, Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku

Celem wystawy jest pokazanie Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej w 2. połowie XIX wieku przez pryzmat miejsc, które Sienkiewicz odwiedził podczas swej podróży w latach 1876–1878.

Narrację ekspozycji tworzą fragmenty listów opisujące miasta, ludzi oraz amerykańską przyrodę. Pisarz swoją przygodę rozpoczął w Nowym Jorku. Następnie, „koleją dwóch oceanów" dotarł do Kalifornii. Zwiedzał Chicago, Detroit i San Francisco, spotkał przedstawicieli różnych nacji zamieszkujących kontynent, w tym Indian, Meksykanów i Chińczyków, podziwiał krajobrazy – stepy, kaniony i góry, zetknął się z dzikimi zwierzętami, w tym z symbolami Ameryki, takimi jak bizony czy kojoty.

Pokłosiem wyprawy za ocean stała się cała seria wspaniałych utworów, które na stałe weszły do kanionu polskiej i światowej literatury.

Na wystawie są prezentowane: fotografie miejsc opisanych w Listach z podróży do Ameryki; prywatna korespondencja; broń oraz wyposażenie typowe dla podróżnika tamtych czasów; unikatowe pamiątki związane z koleją amerykańską i zjawiskiem tzw. gorączki złota; przedmioty kultowe i użytkowe Indian oraz elementy ich stroju.

Kurator wystawy: Łukasz Wojtczak

 

KOMUNIKAT:

Z powodu remontu do 31 maja zamknięty będzie Dawny Pałac Biskupów Krakowskich. Przepraszamy za utrudnienia. Zapraszamy do pozostałych oddziałów.

 

 



--


---------------------------------------------------------------------------------

logo.gif
Rzecznik
Urszula Kinder
Muzeum Narodowe w Kielcach

-------------------------------------------------------------------------------



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty