Aktualności MNKi

Redakcja odebrała:
From: Rzecznik Muzeum Narodowe w Kielcech <rzecznik na serw. mnki.eu>
Date: wt., 5 mar 2019 o 08:23
Subject: Aktualności MNKi

Szanowni Państwo
Przesyłam informację o tym co nowego w Muzeum Narodowym w Kielcach .
Z poważaniem
Urszula Kinder

9.03 - Sobotnie warsztaty familijne: Być kobietą…być mężczyzną!

 

Z okazji Dnia Kobiet 8 marca oraz Dnia Mężczyzn 10 marca zapraszamy na warsztaty poświęcone działalności Józefa Piłsudskiego oraz jego żony Aleksandry. Postać marszałka jest wszystkim dobrze znana, uczestnicy poznają jednak bliżej historię jego małżonki, która była zasłużoną działaczką. W części warsztatowej każdy uczestnik wykona miecze, tarcze i korony.

Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, sobota, 9 marzec 2019, godz. 11-13.

Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi 8 zł. Zapisy: edukacja@mnki.pl, tel. 41 344 40 14 wew. 239 lub 243, tel. kom. 660 957 875.

 

10.03 - Niedziela w Muzeum: Spotkanie z Dariuszem Paczkowskim

W ramach cyklu Niedziela w Muzeum Muzeum Dialogu Kultur zaprasza na spotkanie 10 marca o godzinie 12 z Dariuszem Paczkowskim, artywistą (artysta street artowiec, działacz społeczny), założycielem i współpracownikiem wielu organizacji pozarządowych, prezesem Fundacji KLAMRA, koordynatorem ogólnopolskich akcji na rzecz praw człowieka, a także laureatem licznych nagród m.in. wyróżnienia w konkursie Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Podczas spotkania artysta opowie o swoich działaniach i ich znaczeniu dla przestrzeni publicznej i jej odbiorców, również o zjawisku otwartych galerii w przestrzeni miejskiej, m.in. Galerii „Witamy w domu", związanej z wydarzeniami marca '68.

„Dariusz Paczkowski jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych artystów ulicy w Polsce. Od 1987 roku, za pomocą graffiti szablonowego, murali, wlepek, happeningów, warsztatów i innych działań edukacyjno-interwencyjnych zwraca uwagę opinii publicznej na problem antysemityzmu, ksenofobii, faszyzacji sfery publicznej, dyskryminacji ze względu na płeć; czy na kwestie związane z łamaniem praw człowieka i zwierząt. Praktyki kulturowe Paczkowskiego można usytuować na styku kontestacji, aktywizmu społecznego i animacji kultury. Ich istotą jest jednoczenie ludzi bez względu na pochodzenie społeczne, rasę czy orientację seksualną." (dr Piotr Zańko, Uniwersytet Warszawski).

 

Wstęp wolny

 

W Muzeum Dialogu Kultur, oddziale Muzeum Narodowego w Kielcach, codziennie można obejrzeć wystawę stałą Od sacrum do profanum. Rzeźba i malarstwo w sztuce ludowej, Muzeum Dialogu Kultur, Rynek 3, Kielce

To jedyna tego typu wystawa, która w jednym miejscu ukazuje dorobek blisko 60 artystów              z regionu świętokrzyskiego. Na ekspozycję składa się ponad 400 eksponatów. Są to rzeźby wykonane z drewna i gliny oraz obrazy malowane na płótnie, desce i papierze. Najstarsze               z prac pochodzą z przełomu XIX i XX wieku, a najmłodsze z XXI wieku.

 

 

W Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego, oddziale Muzeum Narodowego w Kielcach, codziennie można obejrzeć wystawę czasową  Między słowem a obrazem. Sztuka ilustratorska w dziełach Żeromskiego.

Wystawa pokazuje  bogate zbiory ilustracji, jakie wykonali do utworów Żeromskiego  Popiołów, Wiernej rzeki, Przedwiośnia, Syzyfowych prac, Urody życia czy Dziejów grzechu znani rysownicy i malarze, m.in. J.M. Szancer – autor ilustracji do ponad 200 książek, kierownik artystyczny „Świerszczyka", S. Kobyliński – grafik, rysownik, karykaturzysta, jeden z prekursorów polskiego komiksu, W. Skoczylas – twórca polskiej szkoły drzeworytu, uczeń krakowskiej ASP i Akademie für Graphische Künste und Buchgewerbe w Lipsku, M. Żeromska – absolwentka ASP w Warszawie, córka Stefana Żeromskiego, A. Uniechowski – rysownik, zajmował się przede wszystkim ilustracją książkową, współpracownik „Przekroju", K. Henisz – malarz, grafik, rysownik, ilustrator i ceramik, współtwórca projektu zwanego eksperymentem łysogórskim, H. Papiernik – absolwent Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu, zajmował się grafiką warsztatową i użytkową oraz ilustracją książkową.

 

 

 

 

 

 


--


---------------------------------------------------------------------------------

logo.gif
Rzecznik
Urszula Kinder
Muzeum Narodowe w Kielcach
(..)

-------------------------------------------------------------------------------





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty