Pytania o kolej w zachodniej części województwa

Do UMWS
Drodzy Państwo,

Zauważyłem że zachodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Kielc, a transport autobusowy zamarł, zanikł. Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna odtworzenia połączeń kolei reginalnej w regionach Polski gdzie kiedyś istniały: stacje, przystanki kolei, ale je zlikwidowano tłumacząc to faktem że nikt od wielu lat nie zamawiał przewozów pasażerskich więc przystanki/ stacje te były zbędne.

Istnieje wszak sieć kolei. Technicznie można wykonywać połączenia w kierunku Kielc i Krakowa- chyba popularnych celów podróży regionalnych. Trasa Kielce- Kraków p. Czarncę, Włoszczowę, Psary jest przecież technicznie możliwa i oferuje podobny czas przejazdu jak bardzo popularne połączenie kolejowe do Krakowa p. Jędrzejów.

 Problemem jest demontaż wszystkich stacji i przystanków między Psarami a Kozłowem.  

Czy UMWS jest zainteresowane odtworzeniem istniejących ongiś tutaj przystanków kolei:
  1. Marcinowice (poza zasięgiem granic województwa)
  2. Mstyczów
  3. Węgrzynów Stary
  4. Sprowa 
  5. Szczekociny (poza zasięgiem granic województwa)
  6. Wola Kuczkowska

Czy gdyby istniała techniczna możliwość wykorzystania linii CMK dla przewozów regio, to UMWS zamówiłby:

1) Pociągi regio w relacji Kielce- Włoszczowa- Czarnca- (linią CMK)- Czarnca Słoneczna- budowa przystanku na torze odchodzącym do Włoszczowej od linii CMK- Psary/ Kluczyce: budowa przystanku na istniejącej stacji CMK torze przy linii CMK, na wzór peronu na stacji Włoszczowa Płn.- Szczekociny- Sprowa -Węgrzynów Stary- Mstyczów - i dalej do Kraków Główny? Połączenie takie skomunikowałoby zachodnią część województwa z Kielcami i byłoby dość rentowne z racji obsługi relacji Kielce- Kraków.


Czy UMWS jest zainteresowne budową dwóch lub trzech zupełnie nowych przystanków:
  1. Psary- Kluczyce: budowa przystanku na istniejącej stacji CMK na bocznym torze przy linii CMK, na wzór peronu na stacji Włoszczowa Płn.
  2. Czarnca Słoneczna- budowa przystanku na torze odchodzącym do Włoszczowej od linii CMK
  3. ewentualnie: Secemin Krzepice- na lini CMK pod wiaduktem drogi nr 275 (w oddaleniu od miejscowości, ale już istnieje infrastruktura stacyjnych torów bocznych stacji Psary)
-- 
Pozdrawiam,

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty