Wniosek do Budżetu woj. świętokrzyskiego w sprawie połączeń kolejowych do Buska- Zdroju

Do Sejmiku Województwa Swiętokrzyskiego

Wniosek do Budżetu woj. świętokrzyskiego w sprawie połączeń kolejowych do Buska- Zdroju

Drodzy Państwo
Uprzejmie wnoszę o uwzględnienie w budżecie województwa świętokrzyskiego na rok 2019 wznowienia kursowania połączeń realizowanych za pomocą pociągów regionalnych przyspieszonych w relacji wznowienie  Katowice linią CMK- Włoszczowa– Kielce - Busko-Zdrój. Twierdzą Państwo że brak jest możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku. Proszę o zmainę tej odpowiedzi- to z pewnością fake news. Jakby Państwo chcieli, znaleźliby Państwo na to środki. To wszak popularne uzdrowisko, powinno mieć jakąś kolej pasażerską. 

Proszę też o przeznaczenie środków na projekt krótkiej bocznicy z peronem tymczasowym- jest to przedłużenie istniejącego torowiska do ul. Wincentego Witosa i na projekt-  nowy przystanek tymczasowy przy dworcu autobusowym na wysokosci ul St. Rokosza. 

Reasumując: proszę o zmianę budżetu w taki sposób aby spełnić zadość potrzebom kuracjuszy i mieszkańców regionu żyjących z przemysłu turystycznego/ leczniczego. 

Przypominam uprzejmie że na wniosek do sejmiku odpowiada się uchwałą radnych. Opublikuję ją.

Załączam szkic przebiegu torowiska jaki proponuję i korespondencję:

---------- Forwarded message ---------
From: Grzela, Anna
Date: wt., 6 lis 2018 o 13:13
Subject: RE: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: Adam Fularz


W odpowiedzi na poniższy mail oraz wniosek z dnia 22 października 2018, informuję:

1)      W roku 2018, realizowaliśmy wakacyjne połączenia weekendowe w relacji Kielce-Busko-Zdrój ;

2)      ze względu na obecny stan linii kolejowej nr 73 i infrastruktury towarzyszącej (pasażerskiej - dworce i wiaty, podjazdy dla niepełnosprawnych, przejścia - tory, sieć trakcyjna, perony i dostęp do nich, stan oświetlenia) oraz brak możliwości zabezpieczenia wyższych środków finansowych w budżecie województwa w 2019 roku, nie jest możliwe wznowienie połączeń Katowice – Kielce - Busko-Zdrój.

 

 

 

 

Anna Grzela

Z-ca Dyrektora

 

 

Wojewódzki Zarząd Transportu

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

(...)

From: Urząd Marszałkowski
Sent: Monday, October 29, 2018 8:07 AM
To: Kancelaria Zarządu 
Subject: Fwd: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju

 

 

Urząd Marszałkowski







Departament Organizacyjno-Administracyjny

Kancelaria

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

tel. 41 342 18 78

fax 41 344 52 65

al. IX Wieków Kielc 3; 25-516 Kielce

www.swietokrzyskie.pro-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Data: Sun Oct 28 08:26:44 CET 2018
Nadawca: Adam Fularz 
Adresat:
Prosimy o odpowiedź na propozycję


---------- Forwarded message ---------
From: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 18 kwi 2017 o 21:42
Subject: Fwd: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
To: <kancelaria@sejmik.kielce.pl>


Prosimy o odpowiedź na propozycję

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz
Data: 2 października 2016 11:15
Temat: Sprawa połączeń kolejowych do Buska- Zdroju
Do: "Grzela, Anna" (...)

Może czasem warto wrócić do dawnych czasów- gdy do Buska- Zdroju docierały
składy kolei pasażerskiej? Tory i trakcja nadal są, być może- możnaby
wznowić te połączenia jako kursy weekendowe, na przykład, tylko w piątek,
sobotę i niedzielę?

Przez wiele lat było połączenie Katowice - Busko Zdr. przez CMK,
Włoszczowę, Kielce. Dość popularny pociąg, często korzystały osoby jadące
do Uzdrowiska Busko. Skład rano wyjeżdżał z Katowic, wieczorem powrót. wg
info kolej

Problemem Buska jest oddalenie stacji od centrum miasta:

http://maps.google.pl/maps?q=busko+zdr%C3%B3j&hl=pl&prmd=imvns&biw=1025&bih=607&um=1&ie=UTF-8&ei=PbBXT8-PN6ep4gTb0J3cDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CDIQ_AUoAg


Była już na ten temat dyskusja na forum, ponoć jest możliwość poprowadzenia
tego kawałka torów, bo istnieje jakiś nasyp i rezerwa terenu pod linię do
Szczucina:
"Historia buskiej kolei jest bardzo ciekawa, a sięga początków lat 50.
ubiegłego wieku. Wtedy doprowadzono linię od strony Kielc i według
pierwotnych planów miała zostać przedłużona na drugą stronę Wisły. Tyle że
według nader "oryginalnej" koncepcji - przez... środek miasta.
Wykonany został nawet nasyp (do dzisiejszej obwodnicy, ulicy Witosa), zaś
dalej tory miały przecinać aleję Mickiewicza, tuż obok budynku starostwa.
Na szczęście w porę przyszło otrzeźwienie i - także po protestach
mieszkańców - projekt został wyrzucony do kosza."
http://busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=1801

A jak jest teraz z tym nasypem? Dwa-trzy km toru i ślepe zakończenie jak w
stacji (a właściwie przystanku osobowym) Wieliczka Rynek to nie byłby jakiś
wielki ksozt. W sam raz dla Marszałka i RPO.


Coś na temat Buska jest także tutaj na forum:
"2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum
wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo
do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama
wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest;
Szarbków i Grochowiska też nie jest źle"
http://infokolej.pl/printview.php?t=12635&start=0&sid=fd0c4d189dbab356732b887b4e532aeb

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty