Aktualności Muzeum Narodowe w Kielcach

Redakcja odebrała
From: Rzecznik Muzeum Narodowe w Kielcech
Date: Tue, 27 Nov 2018 09:12:16 +0100
Subject: Aktualności Muzeum Narodowe w Kielcach


*Sobotnie warsztaty familijne*: *Święty Mikołaj - kto to taki?**,* *Dawny
Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, sobota, 1 grudnia 2018, godz. 11-13.*

6 grudnia każdy z nas wyczekuje prezentu. Zanim przyjdzie ten dzień, warto
poznać historię zwyczaju mikołajowego i dowiedzieć się, kim był jego
patron. W ramach zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów napiszą list do
świętego Mikołaja, który później udekorują własnoręcznie.

Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi 8 zł. Zapisy: edukacja@mnki.pl, tel.
41 344 40 14 wew. 239 lub 243, tel. kom. 660 957 875.

*****
*Niedziela w Muzeum: **Szkła secesyjne z hut czeskich**, Dawny Pałac
Biskupów Krakowskich w Kielcach, 25 listopada 2018, godz. 12. Wstęp wolny.
*



Kolejny wykład z cyklu *Niedziela w Muzeum* będzie poświęcony szkłom
secesyjnym, wytwarzanym w hutach czeskich. Produkcja czeskich wytwórni,
całkowicie różna od secesyjnych wyrobów francuskich, jest od nich nie mniej
interesująca. Czeskie manufaktury szklane dzięki wypracowanemu przez
stulecia wysokiemu standardowi produkcji, doskonałemu zapleczu
technologicznemu i wybitnym specjalistom, miały ogromny udział w rozkwicie
i rozpowszechnieniu się nowego stylu, jakim była secesja, a powstające
w nich szkła do dziś wzbudzają podziw nie tylko dzięki inspirowanym naturą
formom i dekoracjom, ale też ze względu na mieniącą się tęczowym blaskiem,
iryzowaną i metalizowaną powierzchnię, zdobioną szklanymi kroplami,
nakładkami i nitkami oraz zgeometryzowanymi motywami.

*****

*Edukacyjne warsztaty świąteczne: Na tropie świąt Bożego Narodzenia *

*Warsztaty mikołajkowe w Oblęgorku*

Czy wiecie kim był prawdziwy św. Mikołaj? Czy słyszeliście o biskupie
Mikołaju z Miry – miasta leżącego na terenie Turcji, który według
średniowiecznej hagiografii żył na przełomie III i IV w. i wsławił się
cudami oraz pomocą biednym i potrzebującym? Przez wieki był jednym
z najbardziej czczonych świętych. Największe jego sanktuarium znajduje się
we włoskim mieście Bari. Mikołaj, którego znamy współcześnie, to baśniowa
postać wzorowana na biskupie z Miry.

Z okazji Mikołajek Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku przygotował
wyjątkową ofertę zajęć dla dzieci, podczas których będzie można wysłuchać
opowieści o św. Mikołaju oraz wykonać kilka bardzo oryginalnych ozdób
świątecznych.



*Na tropie świąt Bożego Narodzenia w Muzeum Dialogu Kultur*

Dlaczego nie wszyscy ubierają choinki? Do czego podczas świąt Bożego
Narodzenia przydają się Meksykanom rzodkiewki i dlaczego w Islandii grasuje
wtedy drapieżny kot? Na zajęciach poznamy najciekawsze bożonarodzeniowe
zwyczaje świąteczne nawet z najodleglejszych zakątków świata.

*Aniołki świąteczne – warsztaty w Pałacu Biskupów Krakowskich*

Zwyczaje okresu bożonarodzeniowego mają długą i ciekawą historię, podobnie
jak ozdoby na świąteczne drzewko. Opowiemy o wigilijnych zwyczajach
z przeszłości i porozmawiamy o współczesnych. Przyjrzymy się dawnym ozdobom
choinkowym i takim, którymi dziś ozdabiamy nasze drzewko. Na zakończenie
wykonamy aniołka, którego każdy uczestnik zabierze ze sobą.

*Na świątecznej choince – łańcuchy choinkowe – warsztaty w Pałacu Biskupów
Krakowskich*

Niedługo nadejdą święta Bożego Narodzenia. Czas poznać jeden ze zwyczajów
tego wyjątkowego okresu, jakim jest przynoszenie oraz dekorowanie choinki.
Na zajęciach posłuchamy legend: *O świerku* i *Jak niedźwiadek odkrył
choinkę*. Poznamy historię tradycyjnych ozdób choinkowych oraz dowiemy się,
czym dawniej ozdabiano świąteczne drzewka. Na zakończenie zajęć każdy
z uczestników przygotuje łańcuch, który będzie mógł powiesić na swojej
choince.

Szczegóły: www.mnki.pl(..)
Rzecznik
Urszula Kinder
Muzeum Narodowe w Kielcach(..)


*__________________________________________________________________________*



*Merkuriusz Polski*



Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina
Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi
udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie
po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że
skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania
przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy
– Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w
szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli
tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów
nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad
etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować,
ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych,
np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie
jasnych wytycznych.

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów
pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy
wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów,
mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej.
Media muszą być więc szczególnie wyczulone.

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane,
budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe,
wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane
medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu.
Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe
zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez
prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika"
lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne
jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie
informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko
redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku
zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo
wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku
wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty