Aktualności w Muzeum Narodowym w Kielcach

Redakcja otrzymała-
Od: Rzecznik Muzeum Narodowe w Kielcech <rzecznik na serwerze mnki.eu>
Data: wtorek, 30 października 2018
Temat: Aktualności w Muzeum Narodowym w Kielcach



Niedziela w Muzeum:  4 listopada 2018, godz. 12, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach,  wykład pt. Tożsamość wątpliwa: „polski" portret Karola Edwarda Stuarta poprowadzi prof. Robert Frost z Uniwersytetu w Aberdeen, wstęp wolny.

 

Czy Jakub Sobieski przedstawiony na jednym z eksponowanych w Pałacu obrazów to rzeczywiście Jakub Sobieski? Spotkanie z prof. Robertem Frostem z Uniwersytetu w Aberdeen,  badaczem historii wschodniej Europy XIV-XIX w.

W jednej z sal Galerii Malarstwa Polskiego do niedawna prezentowany był portret młodzieńca w zbroi i gronostajowym płaszczu. W dotychczasowych opracowaniach model był zidentyfikowany jako Jakub Sobieski. Omówienie portretu znalazło się na stronie internetowej MNKi jako obiekt tygodnia i, jak to coraz częściej się zdarza, zaistnienie w sieci wywołało dyskusję na temat tożsamości sportretowanego młodego mężczyzny.
W tej krótkiej notatce nie zdradzimy, kim był w istocie (niech tytuł Was nie zwiedzie!). Okaże się to podczas niedzielnego wykładu prof. Roberta Frosta z Uniwersytetu w Aberdeen, na który serdecznie zapraszamy.

Prof. Robert Frost - historyk brytyjski. Po  wielu latach wykładania w londyńskim King's College przeniósł się w 2004 roku na uniwersytet w Aberdeen, gdzie obecnie kieruje katedrą historii. Jest badaczem historii wschodniej i północnej Europy od XIV do XIX wieku. W tym roku ukazała się jego książka podważająca dotychczasowe interpretacje związku Polski i Litwy „Oksfordzka historia unii polsko-lubelskiej".

 

***

Sobotnie warsztaty familijne: Czar legend świętokrzyskich, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, sobota, 3 listopada 2018, godz. 11-13.

Biała Dama pojawiająca się na zamku w Chęcinach, sabaty czarownic na Łysicy, relikwie Krzyża Świętego… to tylko niektóre z wielu tematów legend. W trakcie sobotnich warsztatów familijnych poznamy ciekawostki na temat Kielc i okolic, o których mówią legendy świętokrzyskie. Na koniec zajęć uczestnicy wykonają rysunek ilustrujący ich ulubioną opowieść.

Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi 8 zł. Zapisy: edukacja@mnki.pl, tel. 41 344 40 14 wew. 239 lub 243, tel. kom. 660 957 875.

***Komunikat: Z okazji obchodów 100. rocznicy odzyskania niepodległości Rzeczpospolitej Polskiej, 12 listopada 2018 roku Muzeum będzie nieczynne. Zapraszamy 11 listopada w godzinach czasu pracy poszczególnych oddziałów.

11 listopada o godz. 15.30 w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich wszystkie dzieci i dorośli będą mieli okazję poznać fascynującą historię polskich barw narodowych. Kuratorskie oprowadzanie po wystawie Biel, Czerwień, Braterstwo poprowadzi dr Paweł Grzesik, kierownik Działu Historii Muzeum oraz kurator(...)

Rzecznik
Urszula Kinder
Muzeum Narodowe w Kielcach
(..)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty