Nowość w Muzeum Narodowym w Kielcach

-
Od: Rzecznik Muzeum Narodowe w Kielcech
Data: wtorek, 18 września

Szanowni Państwo
Przesyłam informacje o aktualnościach w Muzeum Narodowym w Kielcach.
Zapraszam serdecznie
Urszula Kinder

 

***

Sobotnie warsztaty familijne:  Skoro wrzesień, to już jesień, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, sobota 22 września, godz. 11-13

Zamykamy sezon letni i z tego powodu zapraszamy na ostatnie warsztaty o ogrodach. Zwiedzimy ogród włoski, gdzie przyjrzymy się roślinom i odpowiemy sobie na pytanie, jak one przygotowują się do zimowego snu? Zajęcia zakończą warsztaty plastyczne – każdy uczestnik namaluje pejzaż w kolorach letnich i jesiennych.

Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi 8 zł. Zapisy: edukacja@mnki.pl, tel. 41 344 40 14 wew. 239 lub 243, tel. kom. 660 957 875.

***

Niedziela w Muzeum, O czym opowiadają malowidła na stropie belkowym kieleckiego pałacu, Dawny Pałac Biskupów,  niedziela 23 sierpnia, godzina 12.00

Wykład poprowadzi Joanna Kaczmarczyk z Działu Malarstwa i Rzeźby. Wstęp wolny

***

Wiedza: otwarte! Mimo wszystko bliżej Paryża niż Moskwy. Wokół historiografii okresu PRL, Muzeum Dialogu Kultur, środa 26 września, godz. 17.30

Historiografia okresu PRL często mylnie kojarzona jest tylko jako narzędzie legitymizacji określonej władzy. Tymczasem istniały w tym czasie ośrodki z którymi liczyła się historiografia europejska. Wystąpienie będzie próbą przedstawienia tych relacji, refleksją nad zagadnieniami teoretyczno-metodologicznymi, problemami badawczymi oraz interpretacją dziejów Polski.

Piotr Pasisz – doktorant na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Praca pod kierunkiem prof. Lidii Michalskiej-Brachy. Zainteresowania naukowe: historia historiografii, metodologia historii, filozofia nauki.

Wstęp wolny
(...)
Rzecznik
Urszula Kinder
(..)


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywaæ wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. Przekaz medialny powinien cechować

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty