Warsztaty familijne i Niedziela w Muzeum

-
Od: Rzecznik Muzeum Narodowe w Kielcech
Data: wtorek, 6 marca 2018
Temat: Warsztaty familijne


***
Sobotnie warsztaty familijne: Obyczaje chłopów, 10 marca, godz. 11-13, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, oddział Muzeum Narodowego w Kielcach

Józef Szermentowski i Franciszek Kostrzewski to wybitni malarze i dokładni obserwatorzy. Na zajęciach przyjrzymy się obrazom pokazującym chłopów powracających z pola albo z jarmarku. Odpowiemy na pytanie, co pokazują te sceny? Co to był jarmark? Czy dziś mamy jarmarki i jak one wyglądają? Omówimy stroje chłopskie widziane na płótnach. Na zakończenie każdy uczestnik sam stworzy dzieło zainspirowany obrazami.

Koszt uczestnictwa w zajęciach wynosi 8 zł. Zapisy: edukacja@mnki.pl, tel. 41 344 40 14 wew. 239 lub 243, tel. kom. 660 957 875.

***
Niedziela w Muzeum: Relikwiarze - geneza, funkcje i przemiany form, 11 marca, godz. 12, Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach, oddział Muzeum Narodowego w Kielcach

Relikwiarze, czyli sprzęty kultowe służące do przechowywania relikwii, przez stulecia wielokrotnie zmieniały swoje formy. Związane to było z pojawianiem się różnego rodzaju relikwii i staraniami o zapewnienie im godnej oprawy, ale i z przekształcającym się podejściem do metod prezentowania ich wiernym. Podczas spotkania omówione będzie bogactwo kształtów relikwiarzy, ich przemiany, a także historia kultu relikwii, zapoczątkowana oddawaniem czci męczennikom.

Wykład poprowadzi Anna Pietrzak z Działu Rzemiosła Artystycznego. Wstęp wolny.

***
Wiedza: otwarte! 15 marca, godz. 17.30, sala konferencyjna Muzeum Dialogu Kultur

Wykład dr hab. Joanny Senderskiej "Nudziarze, dziobaki, zdzieraki…" O komunikacji w obrębie wybranych społeczności internetowych w ramach cyklu spotkań Wiedza: otwarte! w Muzeum Dialogu Kultur.

Wykład poświęcony będzie słownictwu służącemu do komunikowania się w obrębie dwu kobiecych wspólnot, które zaistniały dzięki Internetowi, tj. społeczności (środowiska) stanikomaniaczek, zwących się też lobbystkami, oraz wewnętrznie zróżnicowanej społeczności urodomaniaczek, skupiającej między innymi włosomaniaczki, ceromaniaczki, paznokcioholiczki, kosmetykoholiczki. Społeczności te są do siebie podobne. Wchodzące w ich skład kobiety ogarnięte są manią na punkcie jakiegoś przedmiotu lub pielęgnacji jakiejś części ciała, ponadto cenią sobie ..




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze

Popularne posty